Övernaturligt, eller helt naturligt?

Jag är själv på övervåningen, ska precis byta om.
Då är det nåt som ramlar i golvet med en smäll, kände på mig att de var nåt
så ja spraang livrädd o halvnaken ner till mamma o berättade.

Mamma kommer ner o säger att det var böcker som ramlat på golvet.
Jag frågade vilka böcker?

jag kopplade direkt... Mamma sprang o kolla vad det var för några,
eftersom ja redan va livrädd så tordes ja inte gå själv.
Mamma kom ner o sa, tare lugnt nu denise, o bli inte rädd när ja säger vilka böcker det är.

En musik bok, och en bok som heter " den långa vägen hem"

Nu till de fräna..

slog upp förordet i boken, och det står :

"Till de barn som fått sätta livet till, kända och okända.
Och till dom som överlevt och kunnat lämna bakom sig
den fruktansvärda vetskapen om att deras liv och hälsa svävar i ständig
fara...

Låt oss hoppas att vi blir så kloka och modiga att vi förmår skydda dem.
Låt oss hoppas att inga barn någonsin mer ska behöva dö därför att vi
inte har tillräckligt med kärlek, mod eller barmhärtighet"

Av hela mitt hjärta
och med all min kärlek
                             d.s.



sen slår vi bara upp en sida ur boken o jag läser :

men när hon nu blickade ut över bergskrönet verkade vägen
inte lika stenig och svår. Den hade varit besvärlig nog. Och lång.
Men var hon än befann sig nu, så visste hon att hon äntligen hade kommit hem.


Jag var alltså helt själv på övervåningen, mamma har hundratals böcker
i ett förråd, som inte ligger särkillt nära mitt rum.
Frågan är, är det övernaturliga helt naturligt =) ?
 
För mig är det självklart vem det är, och vilket budskapet är.
Jag blir så jävla glad, men samtidigt så sjukt rädd.
För visst är det så att det man inte kan ta på, eller se.  skrämmer?



Kommentarer
Postat av: carro

Gud jag får gåshud då jag läser det här! läskigt men häftigt:)

2010-03-31 @ 19:46:10
URL: http://sillstroms.blogg.se/
Postat av: S

Fyyfan , jag ska ju precis ta å sova nu.

JÄÄVLA KIA, HAHAHAHA jag LOVAR att hon har tittat på oss hela dagen. Samtidigt, skönt att hon hör av sig :)

2010-03-31 @ 22:34:58
URL: http://smonisha.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha, jag kan faktiskt tänka mig hur hon springer runt och är nyfiken på vad alla gör! :P

2010-03-31 @ 23:21:00
Postat av: Anonym

Kia vill nog se att sina nära och kära har det bra. Vi har fått en fin skyddsängel nu som vakar över oss.

2010-04-09 @ 00:22:47
Postat av: frida

Kände henne inte. Men jag fick direkt känslan av att det var hon som hade ner boken. Jag vet inte om det är naturligt, men det känns som det stämmer så bra. Kanske vill hon säga något? Jag skänker en tanke till er alla. Hoppas på att hon har det bra nu. Och det är hon som vakar över er. Ta hand om er.

2010-04-11 @ 00:28:33
URL: http://fridagillstedt.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0