Från det verkliga livet.

Jag hade slutat för dagen och skulle åka hem, när ja såg att jag hade fått punka.
Blev förbannad som vanligt, o började leta efter domkraft och fälgkors..
Efter NÅGRA om och men hade jag bara en bult kvar. Den sista fick ja inte av för att man behövde nån jäkla mutter som var borta. Och det sista jag behövde var någon besserwisser som inte tror att tjejer kan!!

Nu till de humoristiska men irriterande.

En man stannar vid min bil och börjar mummla.
Inget Hej eller Vill du ha hjälp. utan


Mannen - djfbhrf MACK WJOFHR DÄCK jhkelff KÖR BILEN... hHhdhd

Jag- Va? Men jag har ju punka, ja kan ju inte köra nånstans?

Mannen (som tydligt blir irriterad på mej) Mummlar nånting mer om att ja ska pumpa däcket.

Jag- (högre tonläge) MEN JAG HAR PUNKA SER DU VÄL!!

Mannen - (denna gång mkt irriterad, och pratar väääldigt långsamt) Skaa jaag taa deet igeen såå aatt duu föörståår ?

Jag - (tillgjort, irriterat skratt) Ja tack.

Mannen - (fortfarande väldigt sakta ) Jag åker ner på macken och hämtar pumpen så pumpar vi däcket.

Jag - (Ännu mer irriterad) Ja de vore snällt, men jag har fortfarande punka och ska åka ända till offerdal så ja tänkte sätta på reserven.

Mannen - Jag har jobbat med däck i hela mitt liv. Nu skruvar du i bultarna tills jag är tillbaka.

Jag (suckar lite tyst) - Ja okej!

Mamma har hunnit komma dit så ja pratar med henne och hade inte hunnit skruva tillbaka bultarna när han kom med pumpen.

Mannen - (skäller på mej) Men va fan, ja sa ju att du skulle skruva tillbaka dom.

Jag - (jätte irriterad ) Ja men, ja har inte hunnit!!!
ja börjar skruva medans han står en cm bakom mej, o tittar på. Han tar över och gnäller.

Mannen - Men va fan, dom här sitter ju inte åt alls.

Jag - (FORTFARANDE JÄTTE IRRITERAD) meeeen ja är inte klaaar.

Mannen - Du, du måste byta däck. de här är jätte slitet!!

Jag - JO TACK . ja vet de... men ja tänker inte göra de den här säsongen eftersom vinterdäcken snart ska på.

Mannen - (som inte lyssnar på vad jag säger överhuvudtaget säger riktigt spydigt ) Men de lär väl inte du ha nån ekonomi för!!

Jag - (vid de här laget så ARG så ja nästan kokar över) JOOOOOO DE HAR JA VÄL VISST DE!

Mannen
- (drygt och hånfullt) TSS.. säkert, de har du inte alls.

Nähä.. så nu visste han hur min ekonomi ser ut oxå!
Det slutade med att han frågade efter mitt nr... sen erbjöd han sig att det vara bara att komma till honom om det var nånting.

Jag tackade för hjälpen och han for. Jag och mamma kollade på varann och började skratta.
Tur de finns snälla och ÖDMJUKA människor i världen.
Men du mannen, jag tog mej hem =)

Kommentarer
Postat av: Natalie

HAHAHA, men vilken härlig en!! grädden på moset var ju att han ville ha ditt nummer, må få höra beskrivning på denna mr när vi ses ;) KRAAAM

2010-09-03 @ 22:07:48
Postat av: säänäbänänä

HAHAHAHAHAHA JAAAAAG DÖÖÖÖÖÖR JU!

fan att jag alltid missat såna roliga grejer

2010-09-08 @ 09:06:01
URL: http://smonisha.blogg.se/
Postat av: mamma

hahaha ja det va riktigt roligt,men det roligaste av allt va att jag visste vem han va, men inte Denise så jag stod lite i bakgrunden och fnissade medans gumman blev mer och mer vansinnig på den hjälpsamme "däckmannen" hahaha jag sån förgyller vardagen:)

2010-09-10 @ 16:20:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0